εγγραφή: δημοσιεύσεις | σχόλια

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ – «Ιππείς» & «Φοίνισσες»

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ – «Ιππείς» & «Φοίνισσες»

Τρίτη 6 Ιουλίου 2021

Αρ. πρωτ. 476

Προς: Tους Καθηγητές της Φ.Ε.

Θέμα:  ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ – ««Ιππείς» & «Φοίνισσες»-Ομαδικά εισιτήρια-Καλοκαιρινή περιοδεία

Συνάδελφοι,

Σας προωθούμε ενημέρωση που λάβαμε από το Εθνικό Θέατρο:

«θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως στα πλαίσια της καλοκαιρινής περιοδείας των παραστάσεων “Ιππείς” και “Φοίνισσες”, μπορείτε να εξασφαλίσετε μειωμένη τιμή ομαδικού εισιτηρίου για αγορές άνω των 25 εισιτηρίων στις παραστάσεις που θα πραγματοποιηθούν στο θέατρο Πέτρας και στο Κατράκειο θέατρο.

______________________________________________________________________________

 «ΙΠΠΕΙΣ» του Αριστοφάνη

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ρήγος

ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ, ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ: 1/9

ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΝΙΚΑΙΑ: 22/9

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την παράσταση, παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Εθνικού Θεάτρου:

https://www.n-t.gr/el/events/summer2021/The_knights .

_____________________________________________________________________________________

ΦΟΙΝΙΣΣΕΣ του Ευριπίδη

Σκηνοθεσία: Γιάννης Μόσχος

  ΚΑΤΡΑΚΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΝΙΚΑΙΑ: 27/8  

ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ, ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ: 15/9

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την παράσταση, παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Εθνικού Θεάτρου:

https://www.n-t.gr/el/events/summer2021/Phoenissae

_____________________________________________________________________________________

Τιμή εισιτηρίου: 14 ευρώ [για κράτηση άνω των 25 εισιτηρίων]

Για κρατήσεις και περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να καλέσετε στο 210.7001468 [Δευτέρα-Παρασκευή 9.00-15.00] ή να εκδηλώσετε το ενδιαφέρον σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση omadikespoliseis@n-t.gr.

Με εκτίμηση,

Ομάδα Πωλήσεων

Εθνικού Θεάτρου


Τομέας Επικοινωνίας –
Υπεύθυνη Γραφείου Ομαδικών Πωλήσεων

Χαρά Δήμα

2107001468»

Αναλυτικές πληροφορίες για τις παραστάσεις μπορείτε να διαβάσετε στο Παράρτημα που ακολουθεί.

Το Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε.

Παράρτημα – Πληροφορίες για τις παραστάσεις

«Αριστοφάνη

Ιππείς

Το έργο ξεκινάει με τους δύο παλαιότερους υπηρέτες του Δήμου –πολλοί αναγνωρίζουν πίσω από τους χαρακτήρες τους γνωστούς πολιτικούς και στρατηγούς της εποχής, Δημοσθένη και Νικία– να θρηνούν για την κακομεταχείρισή τους από τον βίαιο και πονηρό επιστάτη τους, τον δερματέμπορα Παφλαγόνα. Για να παρηγορηθούν από τα βάσανά τους, μεθούν και κλέβουν από τον κοιμισμένο Παφλαγόνα τους χρησμούς που φύλαγε με ιδιαίτερη ευλάβεια. Οι χρησμοί αποκαλύπτουν πως ένας αλλαντοπώλης, πολύ χειρότερος από τον Παφλαγόνα, θα τον εκτοπίσει και θα γίνει εκείνος αποδέκτης των προνομίων και της εύνοιας του Δήμου.

Πράγματι, ένας πλανόδιος αλλαντοπώλης, άξεστος και αγράμματος, που εμφανίζεται μπροστά τους, είναι ο άνθρωπος που αναφέρει ο χρησμός. Η πονηριά, η καπατσοσύνη, το αγοραίο και χυδαίο ήθος, θεωρούνται σημαντικά προσόντα για την πολιτική ανέλιξή του. Άλλωστε, σύμφωνα με τους δύο δούλους, η τέχνη του αλλαντοποιού και του πολιτικού είναι παρεμφερείς, καθώς και οι δύο προϋποθέτουν ανακατέματα και «μαγειρέματα». Έτσι, ο σαστισμένος αλλαντοπώλης, με την υποστήριξη των Ιππέων (εκπροσώπων της ανώτερης κοινωνικά και οικονομικά τάξης) που αποτελούν τον Χορό της κωμωδίας, πείθεται πως είναι γραφτό του να αντιμετωπίσει και να νικήσει τον τρομερό Παφλαγόνα, ώστε να γίνει ο πρωθυπουργός (πρώτος υπηρέτης) της πόλης. Μετά από μια σειρά δοκιμασιών, οι δύο αντίπαλοι αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλον σε αγώνα κολακείας, χρησμών και δημαγωγίας, καθώς και σε μονομαχία μαγειρικής, με κριτή τον ίδιο τον Δήμο. Ο αλλαντοπώλης θριαμβεύει σε όλες τις φάσεις, κατακτά τα προνόμια του ηττημένου Παφλαγόνα και προκαλεί τη θαυματουργική αναγέννηση του Δήμου, ο οποίος ανακτά το παλαιό και χαμένο μεγαλείο που είχε κατά την ένδοξη εποχή των περσικών πολέμων.

Οι Ιππείς παρουσιάστηκαν στα Λήναια το 424 π.Χ. και κέρδισαν το πρώτο βραβείο. Ήταν η πρώτη φορά που ο Αριστοφάνης σκηνοθέτησε ο ίδιος έργο του.

Στο Εθνικό Θέατρο, οι Ιππείς παρουσιάστηκαν το 1968 και το 1976 σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολομού, και το 1991 σε σκηνοθεσία Κώστα Μπάκα.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Σωτήρης Κακίσης, Σκηνοθεσία – Χορογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος, Μουσική: Θοδωρής Ρέγκλης, Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ρήγος – Μαίρη Τσαγκάρη, Κοστούμια: Νατάσα Δημητρίου, Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας, Συνεργάτις χορογράφου: Μαρκέλλα Μανωλιάδη, Βοηθός σκηνοθέτη: Άγγελος Παναγόπουλος, Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου, Βοηθός σκηνογράφου: Αλέγια Παπαγεωργίου, Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστίνα Στεφανίδη, Βοηθός ενδυματολόγου: Αλίσα Μπουλάτ, Βοηθός ενδυματολόγου: Κατερίνα Κωστάκη, Δραματολόγος παράστασης: Εύα Σαραγά

Διανομή (αλφαβητικά): 

Αλλαντοπώλης: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης

Δήμος: Στέλιος Ιακωβίδης

Κλέων: Κώστας Κόκλας

Δημοσθένης: Πάνος Μουζουράκης

Χορός

Kορυφαίοι:

Στεφανία Γουλιώτη, Λαέρτης Μαλκότσης, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Γιάννης Χαρίσης

Mέλη (αλφαβητικά)

Πάρις Αλεξανδρόπουλος, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Θάνος Γρίβας, Πάνος Ζυγούρος, Κωνσταντίνος Καϊκής, Γιάννης Καράμπαμπας, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Βασίλης Μπούτσικος, Γιώργος Πατεράκης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Περικλής Σιούντας, Γιώργος Σκαρλάτος, Αντώνης Σταμόπουλος

Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

_____________________________________________________________________________________

Ευριπίδη

Φοίνισσες

Οι Φοίνισσες, διδάχτηκαν στα εν άστει Διονύσια μεταξύ του 411 και 408 π.Χ.. Στην ίδια τριλογία ανήκουν και οι τραγωδίες Υψιπύλη και Αντιόπη. Ο Ευριπίδης μια πεντηκονταετία περίπου μετά τον Αισχύλο και τους Επτά επί Θήβας, δραματοποιεί τον μύθο του θηβαϊκού κύκλου που αναφέρεται στα τραγικά συμβάντα του οίκου των Λαβδακιδών και της έριδας για την εξουσία των Θηβών, για να συνθέσει ένα πολυπρόσωπο οικογενειακό και πολιτικό δράμα και να στρέψει το ενδιαφέρον σε αξίες όπως η δικαιοσύνη, η ισότητα και η ισοτιμία.

Ο συμμαχικός στρατός των Αργείων με επικεφαλής τον εξόριστο Πολυνείκη έχει παραταχθεί έξω από τις πύλες της Θήβας. Στο εσωτερικό, η Ιοκάστη, σε μια απέλπιδα προσπάθεια αποτροπής του κακού, καλεί τους δύο γιους της να λύσουν τη διαφορά με ειρηνικό τρόπο. Μετά τον χρησμό του μάντη Τειρεσία που αποκαλύπτει τη θεϊκή βουλή που επιβάλλει τη θυσία νεαρού βασιλικού γόνου για την επιτυχή έκβαση της μάχης για τους υπερασπιστές της Θήβας, ο ευσεβής Μενοικέας, γιος του Κρέοντα, πείθεται να θυσιαστεί για το καλό της πόλης.

Στο πεδίο της μάχης οι Θηβαίοι παίρνουν το προβάδισμα. Ετεοκλής και Πολυνείκης αποφασίζουν ο νικητής και κάτοχος του θρόνου να κριθεί από τη μεταξύ τους μονομαχία. Η κατάρα του Οιδίποδα για την αδελφοκτόνο μοίρα των γιών του επαληθεύεται και τα δύο αδέλφια σκοτώνονται ο ένας από το χέρι του άλλου. Το θέαμα των νεκρών γιων της ωθεί την Ιοκάστη στην αυτοκτονία, ενώ ο Οιδίποδας παίρνει τον δρόμο της εξορίας. Τη διακυβέρνηση της Θήβας αναλαμβάνει ο Κρέων.

Οι Φοίνισσες, παρόλο που ανεβαίνουν έπειτα από χρόνια, στο παρελθόν είχαν παρουσιαστεί πολλές φορές από το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο (1960, 1965, 1978, 1988), όλες σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Νικηφόρος Παπανδρέου, Σκηνοθεσία – Δραματουργική προσαρμογή: Γιάννης Μόσχος, Σκηνικά: Τίνα Τζόκα, Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη, Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου, Χορογράφος: Αμάλια Μπένετ, Συνεργάτις χορογράφου: Αντιγόνη Γύρα, Video Design: Αποστόλης Κουτσιανικούλης, Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος, Επιστημονική σύμβουλος: Ελένη Παπάζογλου, Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου, Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Νάκου, Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Έλενα Αντωνοπούλου, Βοηθός σκηνογράφου: Ευαγγελία Παπαδουράκη,  Δραματολόγος παράστασης: Βιβή Σπαθούλα

Διανομή (αλφαβητικά)           

Αγγελιαφόρος     Γιώργος Γλάστρας

Ιοκάστη             Μαρία Κατσιαδάκη

Σφίγγα               Σεσίλ Μικρούτσικου

Αντιγόνη            Λουκία Μιχαλοπούλου

Παιδαγωγός       Κώστας Μπερικόπουλος

Τειρεσίας           Αλέξανδρος Μυλωνάς

Μενοικέας          Βασίλης Ντάρμας

Ετεοκλής           Αργύρης Ξάφης

Οιδίπους            Δημήτρης Παπανικολάου

Πολυνείκης        Θάνος Τοκάκης

Κρέων               Χρήστος Χατζηπαναγιώτης

Χορός (αλφαβητικά)   

Νεφέλη Μαϊστράλη, Ζωή Μυλωνά, Ελπίδα Νικολάου, Σταύρια Νικολάου, Κατερίνα Παπανδρέου, Κατερίνα Πατσιάνη, Ελίνα Ρίζου, Μαριάμ Ρουχάτζε, Θάλεια Σταματέλου, Στυλιανή Ψαρουδάκη

 Φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή»

Print Friendly, PDF & Email