εγγραφή: δημοσιεύσεις | σχόλια

Αποφάσεις 20ης συνεδρίας Δ.Σ. Σ.Κ.Φ.Ε. και Συνάντηση 17ης Ιουνίου με την Επόπτρια

Παρασκευή 17 Ιουλίου 2015

Αρ. πρωτ. 384

 

Προς: Τους Καθηγητές των Σχολείων μας

Θέμα:  Αποφάσεις 20ης συνεδρίας του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. και

Συνάντηση της 17ης Ιουνίου με την Επόπτρια

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ 20ης ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ Σ.Κ.Φ.Ε. ΚΑΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ 17ης ΙΟΥΝΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΡΙΑ

Συνάδελφοι,

Την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015 και ώρα 10. 30 π. μ. έγινε η 20η συνεδρίαση του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. στο χώρο των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού. Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν:

1ο Αποτίμηση της συνάντησης των εκπροσώπων του Δ.Σ. με την Επόπτρια των Σχολείων μας, κ. Β. Παπαπέτρου.

2ο Τρέχοντα εργασιακά, οικονομικά και εκπαιδευτικά θέματα των καθηγητών.

3ο Προώθηση θεμάτων που είναι σε εκκρεμότητα.

Για το 1ο Θέμα: «Αποτίμηση της συνάντησης των εκπροσώπων του Δ.Σ. με την Επόπτρια των Σχολείων μας, κ. Β. Παπαπέτρου», έγινε διεξοδική συζήτηση και αποτίμηση, για τα όσα συζητήθηκαν στην συνάντηση των έξι μελών του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. (κκ. Α. Σαββιδάκη, Αικ. Γλέζου, Αθαν. Κάμτσιου, Μ. Λαγουρού, Ζ. Κωτσοπούλου και Θ. Κόκκοτα) με την Επόπτρια της Φ.Ε. την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015. Στη συνάντηση συμμετείχε ο κ. Κλαυδιανός, συντονιστής Φυσικών Επιστημών.

Σας υπενθυμίζουμε ότι τα προς συζήτηση θέματα στην συνάντηση αυτή ήταν τα κάτωθι:

  1. Εκπαιδευτικό δυναμικό των Σχολείων μας για τα έτη 2014-2015 και 2015-2016.
  2. Πολυδιάσπαση αναθέσεων εκπαιδευτικών σε Α/θμια και Β/θμια.
  3. Καθηγητές με μειωμένα ωράρια.
  4. Υπουργική Απόφαση για συμπλήρωση Ωραρίου.
  5. Νέο πρόγραμμα σπουδών Γυμνασίου και Λυκείου.
  6. Δυναμικό μαθητών των Σχολείων της Φ.Ε.
  7. Μετεγγραφές σε άλλα Σχολεία και νέες εγγραφές στα Σχολεία μας, για το

σχολικό έτος 2015-2016.

  1. Ωρολόγια Προγράμματα του διδακτικού έτους 2015-2016.
  2. Κριτήρια επιλογής διευθυντών.
  3. Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών.
  4. Παραιτήσεις-συνταξιοδοτήσεις Καθηγητών Β/θμιας.
  5. Αναφορικά με το ερώτημά μας ποιό είναι το «Εκπαιδευτικό δυναμικό των Σχολείων μας για τα έτη 2014-2015 και 2015-2016» η Επόπτρια της Φ.Ε. μας απάντησε ότι για το έτος 2015-2016 δεν γνωρίζει ακόμα να μας δώσει αριθμούς, ενώ για το έτος 2014-2015 δεν μας δίνει στοιχεία γιατί δεν μας χρειάζονται!!! Απορίας άξιον είναι από πού εκπορεύεται μια τέτοια απάντηση. Μήπως δεν είμαστε οι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών της Β/θμιας των Αρσακείων Σχολείων της Φ.Ε. με τους οποίους η Επόπτρια της Φ.Ε. διαλέγεται θεσμικά;

Πάντως μας δήλωσε ρητά ότι πρόθεσή της είναι να κρατηθεί το εκπαιδευτικό δυναμικό όπως είναι τώρα, με παροχή υπηρεσιών 8ώρου σε όλους τους μαθητές. Μας ανακοίνωσε επίσης και μαθήματα που θα διδαχθούν τις επιπλέον ώρες με την εφαρμογή του 8ώρου Ω. Π. και για το νέο διδακτικό έτος (5 ώρες για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και για την Α΄ και Β΄ Λυκείου, καθώς και 8 ώρες για την Γ΄ Λυκείου).

Τα μέλη του Δ.Σ. επισήμαναν ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση τα μαθήματα που έχουν επιλέγει να διδαχθούν αυτές τις επιπλέον ώρες στις Β΄ και Γ΄ Λυκείου, πρέπει να είναι του άμεσου ενδιαφέροντος των μαθητών και οπωσδήποτε σχετικά με τον προσανατολισμό που θα επιλέξουν και έκαναν τις παρακάτω προτάσεις:

  • Να δοθεί στους μαθητές της Β΄ Λυκείου η δυνατότητα να επιλέγουν τα μαθήματα κατεύθυνσης, που θα παρακολουθήσουν, ανάλογα με τον προσανατολισμό που σκοπεύουν να ακολουθήσουν στην Γ΄ Λυκείου (π.χ. όσοι ακολουθήσουν το επιστημονικό πεδίο Θετικών Σπουδών να μπορούν να επιλέξουν Φυσική Κατεύθυνσης, όσοι ακολουθήσουν το επιστημονικό πεδίο Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής να μπορούν να επιλέξουν ΑΕΕΠ – Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ κ.ά.).
  • Να δοθεί στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου η δυνατότητα να διδαχθούν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής κατά μία ώρα από τις 8 ώρες παρέκκλισης του προγράμματος (νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ). Η απάντηση ήταν αρνητική.

Τα μέλη του Δ.Σ. επεσήμαναν για ακόμα μία φορά τα σοβαρά προβλήματα που έχει επιφέρει το 8ωρο Ω. Π. στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς, καθώς και το ότι τόσο η Επόπτρια, όσο και το Δ. Σ. της Φ.Ε. δεν έχουν λάβει υπόψη τους, ως όφειλαν, ούτε τις απόψεις των εκπαιδευτικών (όπως έχουν κατατεθεί εγγράφως βλ. έγγραφο με αρ. πρωτ. 200/10-07-2014), ούτε και αυτές των γονέων. Αυτό, κατά την εκτίμηση των εκπροσώπων, είναι λάθος τη στιγμή που οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί υφίστανται τις αρνητικές συνέπειες του 8ώρου. Κοινή διαπίστωση απετέλεσε εξάλλου και το γεγονός ότι η γνώμη των εκπαιδευτικών δεν ζητήθηκε ούτε και τώρα για το Ω.Π. του νέου σχολικού έτους 2015-2016 και τα σχετικά μαθήματα που θα διδαχθούν τις επιπλέον ώρες.

  1. Στο θέμα «Πολυδιάσπαση αναθέσεων εκπαιδευτικών σε Α/θμια και Β/θμια.» τα μέλη του Σ. Κ. Φ.Ε. ζήτησαν:

Α. Να εφαρμοσθούν οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, και για την πρώτη αλλά και τις δεύτερες αναθέσεις κάθε ειδικότητας, και οι διδακτικές ώρες στο εκάστοτε μάθημα να κατανέμονται πρώτα στους καθηγητές που ανήκουν στο κάθε Σχολείο, αφού η πολυδιάσπαση αναθέσεων δημιουργεί ανυπέρβλητα εμπόδια στην εκπόνηση των Ω.Π., τα περισσότερα εκ των οποίων είναι εκπαιδευτικής φύσεως.

Β. Η διάθεση καθηγητών Β/θμιας στην Α/θμια να γίνεται αφού ληφθεί υπόψη και η τυχόν απασχόλησή τους σε απογευματινούς ομίλους.

Γ. Tα Ω.Π. των Δημοτικών Σχολείων να ολοκληρώνονται οπωσδήποτε ταυτόχρονα με τα Ω.Π. των Γυμνασίων και Λυκείων και κατόπιν συνεννόησης των αντίστοιχων Διευθυντών για τους κοινούς καθηγητές.

Σχετικά με τα αιτήματα Α. και Β. η Επόπτρια απάντησε ότι θα προσπαθήσει να τα λάβει υπόψη της. Για το αίτημα Γ. η Επόπτρια δεσμεύτηκε ότι θα υλοποιηθεί και θα δοθεί σαφής οδηγία, από την ίδια, στους Διευθυντές/ντριες Α/θμιας και Β/θμιας τα Ω.Π. να γίνονται κατόπιν συνεννόησης.

  1. Στο θέμα «Καθηγητές με μειωμένα ωράρια» η Επόπτρια μας ενημέρωσε ότι το σχολικό έτος 2014-2015 οι καθηγητές που είχαν μειωμένα ωράρια ήταν πέντε, ένας στα Σχολεία του Ψυχικού, ένας στα Σχολεία της Εκάλης, ένας στα Σχολεία της Πάτρας, και δύο στα Σχολεία της Θεσσαλονίκης. Επίσης είπε ότι δεν ξέρει πώς θα διαμορφωθεί η κατάσταση για το επόμενο σχολικό έτος και ότι θα προσπαθήσει να βελτιώσει την κατάσταση , όπου είναι εφικτό.

Η πρόεδρος του Σωματείου μας επεσήμανε ότι είναι μείζονος σημασίας να εξευρεθεί λύση για το θέμα, αφού φαίνεται ότι μείωση ωραρίου έχουν οι ίδιοι συνάδελφοι επί πολλά έτη. Αυτό έχει ως συνέπεια όχι μόνο να μειώνεται δραματικά ο μισθός τους , αφού η μείωση να υπολογίζεται σε κλάσμα με παρονομαστή το 23 και όχι τον αριθμό των ωρών που έπρεπε να διδάσκει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός λόγω της προϋπηρεσίας του, αλλά και να δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα στο θέμα της συνταξιοδότησής τους.

Επίσης ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το ότι η νομοθεσία προβλέπει ο εκπαιδευτικός να δίνει την έγγραφη συγκατάθεσή του για κάθε σχολικό έτος που του προτείνεται να αποδεχθεί τη μείωση ωραρίου.

  1. Στο θέμα «Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 688/22-04-2015) για συμπλήρωση Ωραρίου» τα μέλη του Δ.Σ. του Σ.Κ. Φ.Ε. ζήτησαν από την Επόπτρια της Φ.Ε. το αυτονόητο, δηλαδή την τήρηση της εν λόγω Υ. Α., τη στιγμή που αυτή για πρώτη φορά θεσμοθέτησε τα παρακάτω:

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί Β/θμιας εκπαίδευσης να μπορούν να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο με όλες τις εκτός υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος δράσεις (ενισχυτική διδασκαλία, όμιλοι, συντονισμός εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, προετοιμασία αθλητικών ομάδων, πολιτιστικών ή καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων κ.λπ.), με σύμφωνη γνώμη και απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και όχι του ιδιοκτήτη ή της Διοίκησης του εκάστοτε σχολείου. Η λήψη δε αυτής της απόφασης πρέπει να γίνεται το αργότερο μέχρι την έναρξη των μαθημάτων και δεν μπορεί να γίνεται τροποποίηση κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Οι δράσεις αυτές:

  • εντάσσονται στο διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου,
  • κατατίθενται από τις Διευθύνσεις των σχολείων στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης,
  • εγκρίνονται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και
  • εντάσσονται στο διοριστήριο ως «ώρες τακτικής απασχόλησης που υπολογίζονται ως ώρες κανονικής εβδομαδιαίας διδασκαλίας υπολογιζόμενες σε δωδεκάμηνη βάση».

Επίσης επισήμαναν ότι οι αναθέσεις αυτές δεν είναι δεσμευτικές για τον εκάστοτε καθηγητή και για επόμενα σχολικά έτη.

Η Επόπτρια απάντησε ότι δεν δεσμεύεται γι’ αυτό!!!

  1. Στο θέμα «Νέο πρόγραμμα σπουδών Γυμνασίου και Λυκείου», τα μέλη του Δ.Σ. του Σωματείου εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις αλλαγές που δρομολογούνται με τα νέα αυτά προγράμματα. Συγκεκριμένα αναφέρθηκαν στις αλλαγές που έχει επιφέρει η εισαγωγή ή αφαίρεση μαθημάτων από το ωρολόγιο πρόγραμμα των Α΄ και Β΄ τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου, αλλά και σε αυτές που θα επιφέρουν τα νέα προγράμματα σπουδών από το σχολικό έτος 2015-2016 στις Γ΄ τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου.

Επισήμαναν την ανάγκη να συνυπολογιστούν στις κατανομές οι αλλαγές αυτές και να υπάρξει ισονομία μεταξύ των ειδικοτήτων σε περιπτώσεις μαθημάτων που μπορούν να ανατεθούν σύμφωνα με το νόμο σε διάφορες ειδικότητες (π.χ. Βιωματικές Δράσεις Γυμνασίου, Project Λυκείων κ.ά.).

  1. και 7. Στα θέματα «Δυναμικό μαθητών των Σχολείων της Φ.Ε.» και «Μετεγγραφές σε άλλα Σχολεία και νέες εγγραφές στα Σχολεία μας, για το σχολικό έτος 2015-2016.» η Επόπτρια της Φ.Ε. για τις μετεγγραφές μας είπε ότι δεν έχει εικόνα, αλλά πάλι απέφυγε να μας δώσει άλλα στοιχεία. Περιορίστηκε μόνο στο γεγονός ότι υπάρχει μετακίνηση μαθητών από τα Σχολεία της Εκάλης σε αυτά του Ψυχικού, όπου και δημιουργήθηκε και ένα επιπλέον τμήμα στην Α΄ Τάξη Δημοτικού. Στα ερωτήματά μας:

α) για τα πιθανά αίτια της μετακίνησης μαθητών από τα Σχολεία της Εκάλης σε αυτά του Ψυχικού,

β) για τα πιθανά αίτια της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στα σχολεία της Εκάλης με τις όλο και λιγότερες εσωτερικές εγγραφές μαθητών από την Α/θμια στη Β/θμια, αλλά και,

γ) ποια μπορεί να είναι τα τυχόν κίνητρα που θα έπρεπε να δοθούν προκειμένου να ενισχυθούν τα Σχολεία της Εκάλης, η απάντησή της ήταν η εξής:

Στο πρώτο ερώτημα μας είπε ότι αυτό ήταν αίτημα των γονέων που καθημερινά μετακινούνται λόγω της εργασίας τους προς το κέντρο της Αθήνας, ενώ για τα επόμενα δύο μας είπε ότι δεν σκοπεύει να κάνει κοινωνιολογική ανάλυση για τη διερεύνησή των αιτίων τους.

 Η Πρόεδρος και τα μέλη του Δ. Σ. του Σ. Κ. Φ.Ε. εκθέσαμε στην Επόπτρια, όσο πιο αναλυτικά μας επέτρεπε ο χρόνος, τις απόψεις μας για το σοβαρό θέμα της μείωσης των μαθητών από τα Σχολεία της Φ.Ε. Συγκεκριμένα αναφέραμε τα εξής:

  • Είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει κοινωνιολογική μελέτη και να γίνει διεξοδική και υπεύθυνη ανάλυση για το γεγονός της μείωσης των μαθητών των Σχολείων της Εκάλης.
  • Πολύ σοβαρή αιτία μη συνέχισης φοίτησης μαθητών στα Σχολεία της Εκάλης είναι τα χρόνια, από κατασκευής, προβλήματα υποδομής τους.
  • Είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει κοινωνιολογική μελέτη και να γίνει διεξοδική και υπεύθυνη ανάλυση για το γεγονός της μείωσης των μαθητών των Σχολείων της Φ.Ε. γενικότερα, τη στιγμή μάλιστα κατά την οποία εν μέσω οικονομικής κρίσης παρατηρείται διαρροή των δικών μας μαθητών σε άλλα Ιδιωτικά Σχολεία που έχουν και υψηλότερα δίδακτρα, αλλά και γενικότερη αύξηση του μαθητικού δυναμικού τους.
  • Το εκπαιδευτικό έργο που παρέχουν οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων μας στους μαθητές τους είναι υψηλό (γεγονός που αποδέχθηκε και η Επόπτρια της Φ.Ε.), και δεν ευθύνεται για τα φαινόμενα της διαρροής μαθητών σε άλλα Ιδιωτικά Σχολεία που έχουν και υψηλότερα δίδακτρα.
  • Βασική αιτία αποχώρησης μαθητών και μάλιστα μαθητών με άριστες επιδόσεις θεωρούμε ότι είναι η υποχρεωτική εφαρμογή του 8ώρου Ω. Π. όλες τις ημέρες της εβδομάδος και σε όλες τις τάξεις ανεξαιρέτως.

Προτείναμε λοιπόν να μεριμνήσει η Φ.Ε. ώστε:

  • Να λυθούν άμεσα χρόνια προβλήματα υποδομής των Σχολείων της Εκάλης.
  • Να δώσει η Φ.Ε. τη δυνατότητα στους γονείς να πληρώνουν τα δίδακτρα με πιο ευέλικτους τρόπους πληρωμής (άτοκες δόσεις με πιστωτική κάρτα της Alpha Bank, ποσοστό έκπτωσης με την εξόφληση όλου του ποσού των διδάκτρων κ.ά.).
  • Να τροποποιηθεί κατάλληλα το υποχρεωτικό 5νθήμερο οκτάωρο Ω.Π. (βλ. Έγγραφο με αρ. πρωτ. 200/10-07-2014), ή/και να καταστεί προαιρετικό έστω για τους μαθητές της Γ΄ Τάξης Λυκείου, προκειμένου να μειωθεί η παρατηρούμενη απώλεια μαθητών.
  • Να υπάρξει διάλογος με την Διοίκηση της Φ.Ε. για το σοβαρότατο γεγονός της μείωσης των μαθητών αλλά και του πενθήμερου οκτάωρου Ω.Π., στη βάση και των γραπτών προτάσεων των καθηγητών της Φ.Ε.

Προειδοποιήσαμε ότι σε αντίθετη περίπτωση η ίδια η Επόπτρια και η Διοίκηση της Φ.Ε. θα έχουν ακεραία την ευθύνη των όποιων δυσμενών εξελίξεων, εξελίξεις που δεν θα είναι ηθικό να ζητηθεί να τις επωμιστούν εκ των υστέρων οι εκπαιδευτικοί της Φ.Ε.

Η Επόπτρια για το 2) μας απάντησε ότι είναι θέμα που δεν άπτεται των αρμοδιοτήτων της και το μόνο που μας ανακοίνωσε ήταν ότι η Φ.Ε. αποφάσισε να προχωρήσει στην επισκευή της κεντρικής θέρμανσης και στη στεγανοποίηση της ταράτσας των Σχολείων της Εκάλης, απόφαση που θεωρήσαμε θετική, αλλά επιμείναμε ότι τα υπόλοιπα θέματα χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και άμεσης διερεύνησης.

Επιπλέον σε παρατήρηση που κάναμε για το επίπεδο μεγάλου αριθμού καινούριων μαθητών που έρχονται στα Σχολεία μας από άλλα σχολεία, επιβεβαίωσε την παρατήρησή μας ότι δεν είναι μαθητές υψηλού επιπέδου.

  1. Στο θέμα «Ωρολόγια Προγράμματα του διδακτικού έτους 2015-2016» έχοντας συζητήσει πολλά από αυτά στα προηγούμενα θέματα, υπενθυμίσαμε ξανά στην Επόπτρια επισημάνσεις που είχαμε κάνει στη συνάντηση του Νοεμβρίου σύμφωνα με τις οποίες:
  • Στο πρόγραμμα αρκετών καθηγητών σε μερικά Σχολεία, δεν είχε γίνει πρόβλεψη για 3ωρο μια φορά την εβδομάδα. Αντί αυτού είχαν κάποια ημέρα της εβδομάδας 4ωρο, 5ωρο ή και τίποτα από αυτά. Αυτό συνέβη παρόλο που η ίδια μας είχε διαβεβαιώσει ότι θα έδινε οδηγίες προς τους Διευθυντές ώστε να μην υπάρξουν τέτοια φαινόμενα. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ότι αυτοί οι καθηγητές δίδαξαν ολόκληρο το σχολικό έτος χωρίς να έχουν 3ωρο, αν και από τα Ω.Π. του σχολείου τους, όπως τα επεξεργαστήκαμε ήταν δυνατή η ύπαρξή του.
  • Σε Ω.Π. Σχολείων παρατηρήθηκε ότι είχαν τοποθετηθεί την 8η ώρα μονόωρα μαθήματα, ακόμη και μαθήματα που οι μαθητές εξετάζονται σε αυτά στο τέλος του σχολικού έτους.

Ζητήσαμε για το νέο διδακτικό έτος (2015-2016):

  • Να εξεταστεί η περίπτωση της επαναφοράς του 2ωρου στους εκπαιδευτικούς.
  • Σε περίπτωση που δεν γίνει αποδεκτή η πρότασή μας, να δοθούν και να ακολουθηθούν σαφείς οδηγίες ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων μας να έχουν ένα 3ωρο την εβδομάδα.
  • Τα μονόωρα μαθήματα να μην διδάσκονται την 8η ώρα, πολύ περισσότερο δε αυτά που εξετάζονται τον Ιούνιο.
  1. Στο θέμα «Κριτήρια επιλογής διευθυντών» και στο ερώτημά μας για το «πού μπορούμε να βρούμε γραμμένα τα κριτήρια βάσει των οποίων προτείνονται από την ίδια και επιλέγονται από την Διοίκηση της Φ.Ε. κάθε χρόνο (μια και η θητεία τους είναι μονοετής), τα πρόσωπα που αναλαμβάνουν καθήκοντα Διευθυντών και Υποδιευθυντών;», η απάντηση της Επόπτριας ήταν ότι αυτό γίνεται βάσει του νόμου και ότι είμαστε ικανοί να βρούμε τους νόμους και να ενημερωθούμε!!! Να σημειωθεί ότι:

Η νομοθεσία δεν προβλέπει για τα Ιδιωτικά Σχολεία κριτήρια επιλογής Διευθυντών αντίστοιχα με τα προβλεπόμενα για τους διευθυντές των Δημοσίων σχολείων. Είναι λοιπόν απορίας άξιον το ποια είναι τα κριτήρια αυτά, στα οποία αναφέρθηκε η Επόπτρια και τα οποία αν τα ψάχναμε θα έπρεπε κατά την γνώμη της να τα βρούμε!!!

Μας ανακοινώθηκε επίσης ότι θα υπάρξει μόνο μία αλλαγή Διευθυντού και αυτή στην Α/θμια λόγω συνταξιοδότησης μιας Διευθύντριας. Εν τούτοις την επόμενη ημέρα η Διευθύντρια του Β’ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού ανακοίνωσε στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων την ειλημμένη απόφασή της να συνταξιοδοτηθεί. Ως εκ τούτου θα υπάρξει αυτή η μία κενή θέση Διευθυντού (η συγκεκριμένη θέση του Β’ Γυμνασίου ή κάποια άλλη από τυχόν μετακίνηση άλλου προσώπου στη θέση αυτή).

  1. Στο θέμα «Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών» διευκρινίστηκε ότι δεν υφίσταται θεσμοθετημένη αξιολόγηση. Η Επόπτρια της Φ.Ε. μας ανέφερε ότι μέσω των Διευθυντών αλλά και της Ομοσπονδίας των Γονέων της Φ.Ε. έχει εκτενή ενημέρωση για όλους τους εκπαιδευτικούς της Φ.Ε. Όταν μάλιστα υπάρχει κατά την άποψη των Διευθυντών ή των γονέων κάποιο πρόβλημα με συγκεκριμένο καθηγητή, καλεί η ίδια τον εκπαιδευτικό, για να διευθετήσει το θέμα.

Έκπληκτοι από αυτή την απάντηση εκφράσαμε την αγανάκτησή μας λέγοντας ότι και δεν είναι δεοντολογικά σωστός αυτός ο τρόπος αξιολόγησης και εκτίμησης των εκπαιδευτικών πόσο μάλλον όταν δεν τους δίνεται καμία δυνατότητα αξιολόγησης των προϊσταμένων τους. Διατυπώσαμε λοιπόν την άποψη και θέση ότι μία σωστή αξιολόγηση δεν πρέπει να βασίζεται σε προφορικές μαρτυρίες, αλλά να εξάγεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και να γίνεται και από την κορυφή της ιεραρχίας προς τα κάτω αλλά και από τη βάση της ιεραρχίας προς τα πάνω, κάτι που αυτή τη στιγμή δεν συμβαίνει.

Ο τρόπος που η Επόπτρια της Φ.Ε. ενημερώνεται για θέματα που αφορούν τους καθηγητές της Φ.Ε. εμπεριέχει κατά την άποψή μας μεγάλο βαθμό αδιαφάνειας και μονομέρειας και λόγω της σοβαρότητας του θέματος, θα απασχολήσει εκτενώς το Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. άμεσα στην επόμενη συνεδρίασή του.

  1. Στο θέμα «Παραιτήσεις – συνταξιοδοτήσεις Καθηγητών Β/θμιας» μας ανακοίνωσε τις αποχωρήσεις τεσσάρων εκπαιδευτικών της Β/θμιας (1 Φιλόλογος Ψυχικό, 1 Θεολόγος Εκάλη, 1 Φυσικής Αγωγής Θεσσαλονίκη και 1 Γαλλικών Πάτρα).

Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης των θεμάτων της αρχικής λίστας κατατέθηκαν προφορικά από τα μέλη του Δ.Σ. του Σωματείου μας, εκτός από τα αιτήματα που αναφέρθηκαν παραπάνω και τα ακόλουθα αιτήματα. Παράλληλα για το καθένα από αυτά έγινε σύντομη συζήτηση.

  • Να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες για την πλήρωση Οργανικών θέσεων στα Σχολεία της Φ.Ε. (έχει ξανατεθεί προφορικά στη συνάντηση της 29ης Μαΐου 2014, αλλά και προφορικά αλλά και με το έγγραφο με αρ. πρωτ. 196/04-07-2014).
  • Να μας γνωστοποιηθούν τα ονόματα των συναδέλφων που κατέθεσαν αίτηση στη Φ.Ε. για την κάλυψη Διευθυντικών θέσεων (έχει ξανατεθεί προφορικά στη συνάντηση της 20ης Αυγούστου 2014).
  • Να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από την πλευρά της Επόπτριας προς τους Διευθυντές για ελάφρυνση του φόρτου εργασίας των μαθητών στο σπίτι, σε σχέση με την προετοιμασία τους για το Σχολείο (έχει ξανατεθεί σε όλες τις συναντήσεις που έχουν γίνει με την Επόπτρια, την Επιτροπή Παιδείας παρουσία των συντονιστών, αλλά και από την Πρόεδρο του Σ.Κ.Φ.Ε. σε συμβούλια του Δ.Σ. της Φ.Ε., από τότε που εφαρμόσθηκε το πενθήμερο οκτάωρο Ω.Π.).
  • Ο αριθμός των επιπλέον από τις καθορισμένες από το Υπουργείο Παιδείας δραστηριοτήτων, που αποφασίζονται και διεξάγονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, στα Σχολεία μας να υπακούει στη λογική του μέτρου (π.χ. εκδηλώσεις συνέδρια, ημερίδες κ.ά.), ώστε να υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος να αφομοιωθούν οι νέες πληροφορίες από τους μαθητές, αλλά και να μην δημιουργούνται προβλήματα στην ολοκλήρωση της ύλης και γενικότερα στη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας (έχει ξανατεθεί σε συναντήσεις που έχουν γίνει με την Επόπτρια και από την Πρόεδρο του Σ.Κ.Φ.Ε. σε συμβούλια του Δ.Σ. της Φ.Ε.).
  • Να γίνει καταγραφή των χαμένων ωρών κατά μάθημα και κατά μαθητή στη διάρκεια του σχολικού έτους, ώστε να βρεθεί η αναλογία ζημίας/οφέλους για την εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα.
  • Ο αριθμός των δραστηριοτήτων που θα μπορεί να συμμετέχει ένας μαθητής κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, να υπακούει κι αυτός στη λογική του μέτρου (έχει ξανατεθεί σε συναντήσεις που έχουν γίνει με την Επόπτρια και από την Πρόεδρο του Σ.Κ.Φ.Ε. σε συμβούλια του Δ.Σ. της Φ.Ε.).
  • Να γίνεται επιλογή των μαθητών που συμμετέχουν στις διάφορες δραστηριότητες όχι με βαθμολογικά κριτήρια, αλλά με ποιοτικά και λαμβάνοντας υπόψη το ταλέντο και την κλίση του κάθε μαθητή έχει ξανατεθεί σε συναντήσεις που έχουν γίνει με την Επόπτρια και από την Πρόεδρο του Σ.Κ.Φ.Ε. σε συμβούλια του Δ.Σ. της Φ.Ε.).
  • Να γίνει άνοιγμα των δραστηριοτήτων που γίνονται στα Σχολεία μας (π.χ. συνέδρια) στον έξω κόσμο, ώστε αυτό να λειτουργήσει θετικά στην εικόνα των Αρσακείων.
  • Να διερευνηθεί γιατί ενώ δείχνει ενδιαφέρον ένας μεγάλος αριθμός μαθητών για τα Σχολεία μας από άλλα σχολεία και περνάει από τη διαδικασία της συνέντευξης, τελικά καταλήγει να εγγράφεται σε αυτά μόνο ένας μικρός αριθμός.
  • Με το τέλος της συνάντησης οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. κατέθεσαν την έντονη ένστασή τους για το γεγονός ότι αν και η Επόπτρια γνώριζε ότι ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. είχαν αποκλείσει τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών από τα συμβούλια της Φ.Ε. από τον Ιούλιο του 2014 (όπως προέκυψε από τις απαντήσεις της), δημιουργούσε για όλο αυτό το χρονικό διάστημα στους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών μία άλλη εντύπωση, λέγοντας τους ότι τα διάφορα αιτήματά τους μπορούν να τα θέσουν, μέσω της Προέδρου του Σωματείου, σε επόμενο συμβούλιο του Δ.Σ. της Φ.Ε.

Το μόνο που μας είπε γι΄ αυτό το θέμα η Επόπτρια ήταν ότι από εδώ και πέρα θα είναι εκείνη αρμόδια να μας ενημερώνει για τα εκπαιδευτικά θέματα και μας διαβεβαίωσε ότι θα μεταφέρει στο συμβούλιο τα αιτήματα και τις ερωτήσεις μας έτσι ώστε σε επόμενη συνάντηση να μας απαντήσει.

Τα μέλη του Δ.Σ. ζήτησαν η συνάντηση αυτή να πραγματοποιηθεί οπωσδήποτε πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές.

Για το 2ο Θέμα: «Τρέχοντα εργασιακά, οικονομικά και εκπαιδευτικά θέματα των Καθηγητών», αποφασίσθηκε:

  • Να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να ορισθεί συνάντηση με τον Οικονομικό Διευθυντή της Φ.Ε., προκειμένου να συζητηθούν θέματα που αφορούν στα οικονομικά των εκπαιδευτικών.

Η συνάντηση αυτή έγινε την Πέμπτη 2 Ιουλίου 2015 και με αφορμή την πρόωρη καταβολή μισθού στους εκπαιδευτικούς. Συζητήθηκαν οικονομικά θέματα που μας απασχολούν και συμφωνήθηκε να κατατεθούν τα αιτήματά μας εγγράφως όπως και έγινε (βλ. έγγραφο με αρ. πρωτ. 383/16-07-2015),

  • Να γίνει εκ νέου συνάντηση του Δ.Σ. του Σωματείου μας με την Ομοσπονδία Γονέων.
  • Να γίνει εκ νέου συνάντηση με την Επόπτρια των Σχολείων μας.
  • Να κατατεθούν και εγγράφως, στην Επόπτρια των Σχολείων μας, τα αιτήματά και οι προτάσεις μας.
  • Να γίνει μια πρώτη διερεύνηση για αλλαγή του καταστατικού του Σωματείου μας.

Για το 3ο Θέμα: «Προώθηση θεμάτων που είναι σε εκκρεμότητα». Αποφασίστηκαν ενέργειες προκειμένου να επιταχυνθεί η διεκπεραίωση των εκκρεμών θεμάτων.

Για το Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε.
Η Πρόεδρος Αρχοντούλα Σαββιδάκη
Ο Γ. Γραμματέας Αθανάσιος Κάμτσιος

Print Friendly, PDF & Email