εγγραφή: δημοσιεύσεις | σχόλια

Νόμος και εγκύκλιος για συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών της Β/θμιας Εκπαίδευσης

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016
Αρ. πρωτ. 151

Προς: Τους Καθηγητές των Σχολείων μας

Θέμα: Νόμος και εγκύκλιος για συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών της Β/θμιας Εκπαίδευσης

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Συνάδελφοι,

Σε συνέχεια του εγγράφου μας με αριθ. πρωτ. 150/10-06-2016, στο οποίο αναφέρεται η διαδικασία που θα ακολουθηθεί στις «αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου», οι οποίες θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2016-2017[1] , σας κοινοποιούμε το Νόμο 4386/2016 – ΦΕΚ 83/Α/11-5-2016 – “Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως[2] και την εγκύκλιο ΩΛ8Ξ4653ΠΣ-Ω8Ρ με θέμα: “ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Αγωγής Σταδιοδρομίας, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, eTwinning και ERASMUS+) ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016”. Ο νόμος και η εγκύκλιος αφορούν εκπαιδευτικούς που για οποιοδήποτε λόγο δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο ή εκπαιδευτικούς με ειδικότητες κοινές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

  • Νόμος 4386/2016 – ΦΕΚ 83/Α/11-5-2016

Η παράγραφος 5α) (6α) και β)) του άρθρου 33 «Ρύθμιση θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης προσωπικού αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων», όπως προαναφέρθηκε, ρυθμίζει θέματα εκπαιδευτικών που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο, καθώς και εκπαιδευτικών με ειδικότητες κοινές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Στην παράγραφο 5α) του άρθρου 33 του Νόμου 4386/2016, αναφέρονται τα εξής:

«5.α) Η περίπτωση 6 της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (Α’ 235), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«6. α) Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο μπορούν να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου:

αα) σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας ή πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στο σχολείο που υπηρετούν ή σε όμορο αυτού,

ββ) σε γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο όπου υπηρετούν ή σε όμορο αυτού και

γγ) σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούν. Προϋπόθεση της σχετικής ανάθεσης για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου αποτελεί η έγγραφη βεβαίωση από τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που κοινοποιείται στον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την οποία βεβαιώνεται ότι έχουν καλυφθεί πλήρως οι ανάγκες σε διδακτικό ωράριο, για τις αντίστοιχες ειδικότητες, στα σχολεία που υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η απασχόληση για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών καθορίζεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις κείμενες διατάξεις περί τοποθετήσεων εκπαιδευτικών μετά την πλήρη κάλυψη των αναγκών σε διδακτικό ωράριο στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης περί συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών εγκρίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με ευθύνη των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η ανωτέρω διαδικασία ανάθεσης και έγκρισης για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ολοκληρώνεται υποχρεωτικά εντός του Σεπτεμβρίου εκάστου διδακτικού έτους.

Ειδικότερα, για το σύνολο των κοινών ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ16, ΠΕ19/20, ΠΕ32) βεβαιώνεται επιπλέον εγγράφως από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης προς τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι έχουν καλυφθεί πλήρως οι ανάγκες σε διδακτικό ωράριο για κάθε μία από τις αντίστοιχες ειδικότητες στις σχολικές μονάδες της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Η συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται σε σχολικές μονάδες και των δύο (2) βαθμίδων εκπαίδευσης, με προτεραιότητα στη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός. Η κατανομή και η ανωτέρω συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζονται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από γνώμη των ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ που συνέρχονται για το θέμα αυτό σε κοινή συνεδρίαση. Η συνεδρίαση αυτή πραγματοποιείται με ευθύνη του αρμόδιου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υποχρεωτικά εντός του πρώτου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου εκάστου διδακτικού έτους, ο οποίος ορίζει τον Πρόεδρο της κοινής συνεδρίασης.

Η κατά τα προηγούμενα εδάφια απασχόληση θεωρείται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου, με όλες τις απορρέουσες από αυτό συνέπειες.

β) Από 1η Οκτωβρίου και έως το τέλος του διδακτικού έτους οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες ανατίθενται αποκλειστικά για κάλυψη των διδακτικών κενών. Η ανάθεση συμπλήρωσης διδακτικού ωραρίου για κάλυψη διδακτικών αναγκών γίνεται με ευθύνη των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικά για το σύνολο των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η ανωτέρω ανάθεση γίνεται σε σχολικές μονάδες και των δύο (2) βαθμίδων εκπαίδευσης, με προτεραιότητα στη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός, με ευθύνη των οικείων Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.»

β) Η ισχύς της παρούσας παραγράφου άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017».

  • Εγκύκλιος ΩΛ8Ξ4653ΠΣ-Ω8Ρ με Αρ. Πρωτ. 178852/ΓΔ4/06-11-2015

Κατά τη σχολική χρονιά 2015-2016, για τον καλύτερο σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων στα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, εκδόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η επισυναπτόμενη Εγκύκλιος ΩΛ8Ξ4653ΠΣ-Ω8Ρ με Αρ. Πρωτ. 178852/ΓΔ4/06-11-2015 και ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Αγωγής Σταδιοδρομίας, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, eTwinning και ERASMUS+) ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016”.

Μετά από ερώτημα που έθεσε το Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. σε αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, δόθηκε προφορική διαβεβαίωση ότι η εγκύκλιος θα ισχύσει και για το σχολικό έτος 2016-2017.

Στην εγκύκλιο μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:

«Για την Πρωτοβάθμια Εκπ/ση τα προγράμματα Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων υλοποιούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Για τη Δευτεροβάθμια Εκπ/ση η διάρκεια ενός προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων μπορεί να είναι τουλάχιστον 5 μήνες.

Τα προγράμματα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υλοποιούνται εντός ωρολογίου προγράμματος κατά κύριο λόγο στην ευέλικτη ζώνη και με δυνατότητα διαθεματικής προσέγγισης σε όλα μαθήματα. Κάθε εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης μπορεί να υλοποιεί έως δύο (2) προγράμματα.

Τα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υλοποιούνται μετά το πέρας των μαθημάτων. Κάθε εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης μπορεί να υλοποιεί έως δύο (2) προγράμματα, εκ των οποίων το ένα ως αναλαμβάνων.

Κάθε πρόγραμμα μπορεί να υποστηρίζεται από ομάδα 1-3 εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβανομένου του αναλαμβάνοντος. Για κάθε πρόγραμμα διατίθεται εβδομαδιαίως ένα δίωρο, το οποίο ορίζεται συγκεκριμένα και αναγράφεται στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου που εγκρίνει το πρόγραμμα.

Το πρακτικό αυτό συνοδεύει το «Σχέδιο υποβολής προγράμματος» (βλέπε συνοδευτικά έντυπα Παράρτημα 1 της εγκυκλίου).

……………………………………….

Η συμπλήρωση ωραρίου αφορά τον/την εκπαιδευτικό που αναλαμβάνει πρόγραμμα ή εναλλακτικά κατανέμεται σε δύο εκπαιδευτικούς του προγράμματος, εφόσον το επιτρέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα και το δυναμικό του σχολείου.

Στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κάθε μαθητής μπορεί να συμμετέχει μέχρι και σε δύο (2) προγράμματα.

Αναφορικά με τα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ και δεδομένου ότι σκοπός τους είναι η διάχυση της γνώσης σε ένα ευρύ πλαίσιο και η εμπλοκή κατά το δυνατό περισσοτέρων συμμετεχόντων, δεν τίθεται περιορισμός στον αριθμό των μελών που απαρτίζουν την παιδαγωγική ομάδα που υποστηρίζει κάθε πρόγραμμα, τόσο στην Πρωτοβάθμια, όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Επισυνάπτονται:

Άρθρο_33-ν._4386-2016-ΦΕΚ 83Α-11-5-2016

ΩΛ8Ξ4653ΠΣ-Ω8Ρ_Εγκύκλιος_Σχολικών_Δραστηριοτήτων-2015-2016

 

 

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Καθηγητών Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας

Η Πρόεδρος Αρχοντούλα Σαββιδάκη

Ο Γ. Γραμματέας Αθανάσιος Κάμτσιος

Η Αντιπρόεδρος Αικατερίνη Γλέζου

Η Ταμίας Μαρία Λαγουρού

Η Ειδ. Γραμματέας Ζηνοβία Κωτσοπούλου

Το μέλος Θεανώ Σοφικίτου

Το μέλος Θεόδωρος Κόκκοτας

Print Friendly, PDF & Email