εγγραφή: δημοσιεύσεις | σχόλια

Ενημέρωση για θέματα εκπαιδευτικά και εργασιακά

Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

Αρ. πρωτ. 395

Προς: Τους Καθηγητές των Σχολείων μας

Θέμα: Ενημέρωση για θέματα εκπαιδευτικά και εργασιακά με την έναρξη των μαθημάτων

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Συνάδελφοι,

Με την έναρξη του νέου διδακτικού έτους 2015-2016 και μετά την αναβολή επιβολής συντελεστή Φ.Π.Α. 23% στα δίδακτρα των μαθητών στα Ιδιωτικά και στα Ισότιμα Σχολεία, η οποία για την ώρα αποτρέπει δυσμενείς εξελίξεις στο χώρο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, συνεχίζουμε την ενημέρωσή σας στα τρέχοντα θέματα που μας απασχολούν.

Ως γνωστόν την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015 είχε γίνει συνάντηση έξι μελών του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. (κκ. Α. Σαββιδάκη, Αικ. Γλέζου, Αθαν. Κάμτσιου, Μ. Λαγουρού, Ζ. Κωτσοπούλου και Θ. Κόκκοτα) με την Επόπτρια της Φ.Ε. και είχαν τεθεί προς συζήτηση τα παρακάτω θέματα (βλ. έγγραφο του Σ.Κ.Φ.Ε. με αριθ. πρωτ. 385/20-08-2015):

  1. Εκπαιδευτικό δυναμικό των Σχολείων μας για τα έτη 2014-2015 και 2015-2016.
  2. Πολυδιάσπαση αναθέσεων εκπαιδευτικών σε Α/θμια και Β/θμια.
  3. Καθηγητές με μειωμένα ωράρια.
  4. Υπουργική Απόφαση για συμπλήρωση ωραρίου.
  5. Νέο πρόγραμμα σπουδών Γυμνασίου και Λυκείου.
  6. Δυναμικό μαθητών των Σχολείων της Φ.Ε.
  7. Μετεγγραφές σε άλλα Σχολεία και νέες εγγραφές στα Σχολεία μας για το σχολικό έτος 2015-2016.
  8. Ωρολόγια Προγράμματα του διδακτικού έτους 2015-2016.
  9. Κριτήρια επιλογής διευθυντών.
  10. Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών.
  11. Παραιτήσεις-συνταξιοδοτήσεις Καθηγητών Β/θμιας.

Με την έναρξη των μαθημάτων παρατηρήθηκαν τα εξής:

Α. Αναφορικά με το ερώτημά μας προς την Επόπτρια της Φ.Ε. για το ποιό είναι το «Εκπαιδευτικό δυναμικό των Σχολείων μας για τα έτη 2014-2015 και 2015-2016», είμαστε πάντα σε αναμονή απάντησης των στοιχείων αυτών από πλευράς της. Η υπάρχουσα πάντως πρώτη εικόνα είναι να έχει κρατηθεί το υπάρχον εκπαιδευτικό δυναμικό στα σχολεία μας και για το 2015-2016.

Επισημαίνουμε ότι:

  • Δεν ζητήθηκε η γνώμη των εκπαιδευτικών για τα σχετικά μαθήματα που θα διδαχθούν την κατανομή επιπλέον ωρών, που έχει καθιερώσει η Φ.Ε. με την εφαρμογή του 8ωρου Ω.Π., για το Ω.Π. του νέου σχολικού έτους 2015-2016.
  • Δεν υλοποιήθηκε το αίτημά του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. να δοθεί στους μαθητές της Β΄ Λυκείου η δυνατότητα να επιλέγουν τα μαθήματα κατεύθυνσης που θα παρακολουθήσουν, στις επιπλέον ώρες που έχει καθιερώσει η Φ.Ε. με την εφαρμογή του 8ωρου Ω.Π., ανάλογα με τον προσανατολισμό που σκοπεύουν να ακολουθήσουν στην Γ΄ Λυκείου. Για παράδειγμα σύμφωνα με την πρόταση του Δ.Σ. όσοι ακολουθήσουν το επιστημονικό πεδίο Θετικών Σπουδών θα έπρεπε να μπορούν να επιλέξουν Φυσική Κατεύθυνσης, ενώ όσοι ακολουθήσουν το επιστημονικό πεδίο Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα έπρεπε να μπορούν να επιλέξουν ΑΕΕΠ – Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ κ. ά. Αντί αυτού τώρα όλοι οι μαθητές ανεξαιρέτως θα παρακολουθήσουν Φυσική Κατεύθυνσης γεγονός που δεν διευκολύνει μέρος των μαθητών μας και θα δημιουργήσει αρνητική εντύπωση στους γονείς τους.

Επίσης αρνητική εντύπωση προκαλεί ήδη το γεγονός ότι τόσο η Επόπτρια, όσο και το Δ.Σ. της Φ.Ε. δεν έχουν λάβει υπόψη τους, ως όφειλαν, ούτε τις απόψεις των εκπαιδευτικών (όπως έχουν κατατεθεί εγγράφως βλ. έγγραφο με αρ. πρωτ. 200/10-07-2014), ούτε και αυτές των γονέων σχετικά με την εφαρμογή του 8ωρου Ω.Π.

Β. Στο θέμα «Πολυδιάσπαση αναθέσεων εκπαιδευτικών σε Α/θμια και Β/θμια.» παρατηρείται σε πολλές περιπτώσεις άρνηση ή αδυναμία της Επόπτριας να εφαρμόσει τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για την πρώτη αλλά και τις δεύτερες αναθέσεις, Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία οι διδακτικές ώρες στο εκάστοτε μάθημα πρέπει να κατανέμονται πρώτα στους καθηγητές που ανήκουν στο κάθε Σχολείο. Συνέπεια της μη εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας είναι η πολυδιάσπαση αναθέσεων η οποία και εφέτος θα δημιουργήσει ανυπέρβλητα εμπόδια στην εκπόνηση των Ω.Π., με δυσάρεστες επιπτώσεις κυρίως εκπαιδευτικής αλλά και εργασιακής φύσεως.

Σχετικά με το αίτημά μας, τα Ω.Π. των Δημοτικών Σχολείων να ολοκληρώνονται οπωσδήποτε ταυτόχρονα με τα Ω.Π. των Γυμνασίων και Λυκείων και κατόπιν συνεννόησης των αντίστοιχων Διευθυντών για τους κοινούς καθηγητές, περιμένουμε να δούμε υλοποιημένη τη δέσμευση της Επόπτριας.

Επίσης περιμένουμε να υλοποιηθεί και η υπόσχεσή της να υπάρχει κοινό 4ωρο κενό των επτά μελών του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε., προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να συνεδριάζουν εντός του ωραρίου εργασίας τους, όπως συνέβαινε ανελλιπώς μέχρι το έτος 2012.

Γ. Στο θέμα «Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 688/22-04-2015) για συμπλήρωση Ωραρίου» και παρ΄όλο που τα μέλη του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. ζήτησαν από την Επόπτρια της Φ.Ε. το αυτονόητο, δηλαδή την τήρηση της εν λόγω Υ.Α., παρατηρείται το φαινόμενο η συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου κάποιων εκπαιδευτικών με όλες τις εκτός υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος δράσεις (ενισχυτική διδασκαλία, όμιλοι, συντονισμός εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα, προετοιμασία αθλητικών ομάδων, πολιτιστικών ή καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων κ.λπ.) να μην γίνεται με σύμφωνη γνώμη και απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, όπως ρητά προβλέπει η εν λόγω Υ.Α., αλλά να έχει προαποφασισθεί από την Διοίκηση της Φ.Ε. και να ανακοινώνεται απλώς ως τετελεσμένο στους καθηγητές.

Παραμένει δε άγνωστη στους εκπαιδευτικούς και εντελώς αδιαφανής η διαδικασία με την οποία η Φ.Ε. συμπληρώνει το μειωμένο ωράριο κάποιων καθηγητών, σε ορισμένες δε περιπτώσεις των ίδιων προσώπων κάθε χρόνο. Η διαδικασία δε αυτή δεν μοιάζει με αυτή που ακολουθείται σε άλλες περιπτώσεις όπου τελικά το ωράριο των εκπαιδευτικών συμπληρώνεται με νόμιμες δράσεις. Σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να τηρείται η αρχή της ισονομίας όταν αφορά δράσεις νόμιμες αλλά και απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του σχολείου.

Δ. Στο θέμα «Ωρολόγια Προγράμματα του διδακτικού έτους 2015-2016» αναμένουμε:

α) να έχουν εφέτος όλοι οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων μας ένα 3ωρο την εβδομάδα, και

β) να μην διδάσκονται την 8η ώρα τα μονόωρα μαθήματα, πολύ περισσότερο δε αυτά που εξετάζονται τον Ιούνιο.

Να σημειωθεί ότι εάν δεν υπήρχε η πολυδιάσπαση αναθέσεων θα μπορούσε να επανέλθει στους εκπαιδευτικούς το 2ωρο, που επί σειρά ετών υπήρχε στο Ω.Π. του καθενός.

Ε. Στα θέματα «Δυναμικό μαθητών των Σχολείων της Φ.Ε.» και «Μετεγγραφές σε άλλα Σχολεία και νέες εγγραφές στα Σχολεία μας, για το σχολικό έτος 2015-2016» είμαστε σε αναμονή των στοιχείων που θα μας γνωστοποιηθούν. Πάντως είναι ήδη ορατή και για εφέτος η συνεχής μείωση των μαθητών στα Σχολεία Β/θμιας της Φ.Ε., που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, και ως εκ τούτου θεωρούμε επιβεβλημένη την ανάληψη πρωτοβουλιών από την πλευρά της Διοίκησης της Φ.Ε. προς αναστροφή αυτής της κατάστασης.

Υπενθυμίζουμε εν προκειμένω και τις διαπιστώσεις μας, αλλά και τις προτάσεις μας για το σοβαρό θέμα της μείωσης των μαθητών από τα Σχολεία της Φ.Ε., όπως είχαν κατατεθεί στην Επόπτρια της Φ.Ε. στις 17 Ιουνίου 2015.

Διαπιστώσεις:

  • «Είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει κοινωνιολογική μελέτη και να γίνει διεξοδική και υπεύθυνη ανάλυση για το γεγονός της μείωσης των μαθητών των Σχολείων της Εκάλης.
  • Πολύ σοβαρή αιτία μη συνέχισης φοίτησης μαθητών στα Σχολεία της Εκάλης είναι τα χρόνια, από κατασκευής, προβλήματα υποδομής τους.
  • Είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει κοινωνιολογική μελέτη και να γίνει διεξοδική και υπεύθυνη ανάλυση για το γεγονός της μείωσης των μαθητών των Σχολείων της Φ.Ε. γενικότερα, τη στιγμή μάλιστα κατά την οποία εν μέσω οικονομικής κρίσης παρατηρείται διαρροή των δικών μας μαθητών σε άλλα Ιδιωτικά Σχολεία που έχουν και υψηλότερα δίδακτρα, αλλά και γενικότερη αύξηση του μαθητικού δυναμικού τους.
  • Το εκπαιδευτικό έργο που παρέχουν οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων μας στους μαθητές τους είναι ιδιαίτερα υψηλό (γεγονός που αποδέχθηκε και η Επόπτρια της Φ.Ε.), και φυσικά δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί για τα φαινόμενα της διαρροής μαθητών σε άλλα Ιδιωτικά Σχολεία που έχουν και υψηλότερα δίδακτρα.
  • Βασική αιτία αποχώρησης μαθητών και μάλιστα μαθητών με άριστες επιδόσεις θεωρούμε ότι είναι η υποχρεωτική εφαρμογή του 8ώρου Ω.Π. όλες τις ημέρες της εβδομάδος και μάλιστα σε όλες τις τάξεις ανεξαιρέτως.

Προτάσεις:

  • Να λυθούν άμεσα χρόνια προβλήματα υποδομής των Σχολείων της Εκάλης.
  • Να δώσει η Φ.Ε. τη δυνατότητα στους γονείς να πληρώνουν τα δίδακτρα με πιο ευέλικτους τρόπους πληρωμής (άτοκες δόσεις με πιστωτική κάρτα της Alpha Bank, ποσοστό έκπτωσης με την εξόφληση όλου του ποσού των διδάκτρων κ. ά.).
  • Να τροποποιηθεί κατάλληλα το υποχρεωτικό 5νθήμερο οκτάωρο Ω.Π. (βλ. Έγγραφο με αρ. πρωτ. 200/10-07-2014), ή/και να καταστεί προαιρετικό έστω για τους μαθητές της Γ΄ Τάξης Λυκείου, προκειμένου να μειωθεί η παρατηρούμενη απώλεια μαθητών.
  • Να υπάρξει διάλογος με τη Διοίκηση της Φ.Ε. για το σοβαρότατο γεγονός της μείωσης των μαθητών αλλά και του πενθήμερου οκτάωρου Ω.Π., στη βάση και των γραπτών προτάσεων των καθηγητών της Φ.Ε.

Προειδοποιήσαμε ότι σε αντίθετη περίπτωση η ίδια η Επόπτρια και η Διοίκηση της Φ.Ε. θα έχουν ακεραία την ευθύνη των όποιων δυσμενών εξελίξεων. Εξελίξεις που δεν θα είναι ηθικό να τις επωμιστούν εκ των υστέρων οι εκπαιδευτικοί της Φ.Ε.

Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε και τις επιπλέον προτάσεις και αιτήματα που κατατέθηκαν προφορικά από τα μέλη του Δ.Σ. του Σωματείου μας, μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης των θεμάτων της αρχικής λίστας, στις δύο συναντήσεις του Δ.Σ. μας με την Επόπτρια στις 17 Ιουνίου και στις 15 Ιουλίου (ενημερωτικά έγγραφα με αρ. πρωτ. 384/17-07-2015 και 385/20-07-2015):

  • Να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες για την πλήρωση Οργανικών θέσεων στα Σχολεία της Φ.Ε. (έχει ξανατεθεί προφορικά στη συνάντηση της 29ης Μαΐου 2014, αλλά και προφορικά αλλά και με το έγγραφο με αρ. πρωτ. 196/04-07-2014).
  • Να μας γνωστοποιηθούν τα ονόματα των συναδέλφων που κατέθεσαν αίτηση στη Φ.Ε. για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων (έχει ξανατεθεί προφορικά στη συνάντηση της 20ης Αυγούστου 2014).
  • Να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από την πλευρά της Επόπτριας προς τους Διευθυντές για ελάφρυνση του φόρτου εργασίας των μαθητών στο σπίτι, σε σχέση με την προετοιμασία τους για το Σχολείο (έχει ξανατεθεί σε όλες τις συναντήσεις που έχουν γίνει με την Επόπτρια, την Επιτροπή Παιδείας παρουσία των συντονιστών, αλλά και από την Πρόεδρο του Σ.Κ.Φ.Ε. σε συμβούλια του Δ.Σ. της Φ.Ε. , από τότε που εφαρμόσθηκε το πενθήμερο οκτάωρο Ω.Π.).
  • Ο αριθμός των επιπλέον από τις καθορισμένες από το Υπουργείο Παιδείας δραστηριοτήτων, που αποφασίζονται και διεξάγονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, στα Σχολεία μας να υπακούει στη λογική του μέτρου (π. χ. εκδηλώσεις συνέδρια, ημερίδες κ. ά.), ώστε να υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος να αφομοιωθούν οι νέες πληροφορίες από τους μαθητές, αλλά και να μην δημιουργούνται προβλήματα στην ολοκλήρωση της ύλης και γενικότερα στη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας (έχει ξανατεθεί σε συναντήσεις που έχουν γίνει με την Επόπτρια και από την Πρόεδρο του Σ.Κ.Φ.Ε. σε συμβούλια του Δ.Σ. της Φ.Ε.).
  • Να γίνει καταγραφή των χαμένων ωρών κατά μάθημα και κατά μαθητή στη διάρκεια του σχολικού έτους, ώστε να βρεθεί η αναλογία ζημίας/οφέλους για την εκπαιδευτική διαδικασία γενικότερα.
  • Ο αριθμός των δραστηριοτήτων που θα μπορεί να συμμετέχει ένας μαθητής κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, να υπακούει κι αυτός στη λογική του μέτρου (έχει ξανατεθεί σε συναντήσεις που έχουν γίνει με την Επόπτρια και από την Πρόεδρο του Σ.Κ.Φ.Ε. σε συμβούλια του Δ.Σ. της Φ.Ε.).
  • Να γίνεται επιλογή των μαθητών που συμμετέχουν στις διάφορες δραστηριότητες όχι με βαθμολογικά κριτήρια, αλλά με ποιοτικά και λαμβάνοντας υπόψη το ταλέντο και την κλίση του κάθε μαθητή έχει ξανατεθεί σε συναντήσεις που έχουν γίνει με την Επόπτρια και από την Πρόεδρο του Σ.Κ.Φ.Ε. σε συμβούλια του Δ.Σ. της Φ.Ε.).
  • Να γίνει άνοιγμα των δραστηριοτήτων που γίνονται στα Σχολεία μας (πχ. συνέδρια) στον έξω κόσμο, ώστε αυτό να λειτουργήσει θετικά στην εικόνα των Αρσακείων.
  • Να διερευνηθεί γιατί ενώ δείχνει ενδιαφέρον για μετεγγραφή ένας μεγάλος αριθμός μαθητών για τα Σχολεία μας από άλλα σχολεία, και περνάει από τη διαδικασία της συνέντευξης, τελικά καταλήγει μόνο ένας μικρός αριθμός να εγγράφεται σε αυτά.

Πιστεύουμε ότι η υλοποίηση των προτάσεων, αλλά και των αιτημάτων μας, είναι εφικτή. Με την υιοθέτηση και υλοποίησή τους από τη Φ.Ε. θα υπάρξει βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης των σχολείων μας τόσο σε θέματα που αφορούν στους εκπαιδευτικούς, όσο και σε θέματα που αφορούν στους μαθητές και στους γονείς τους.

Η πραγματικότητα που βιώνουμε καθημερινά θα δείξει εάν μεταφέρθηκαν οι προτάσεις και τα αιτήματά μας στα αρμόδια για την υλοποίηση τους άτομα.

Είμαστε πάντως σε αναμονή ορισμού ημερομηνίας διαλόγου για την αποτίμηση της διετούς εφαρμογής του διευρυμένου πενθήμερου Ω.Π. Υπενθυμίζουμε ότι στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Φ.Ε. στις 11 Ιουλίου 2014, είχε συμφωνηθεί να γίνεται διάλογος, μεταξύ Διοίκησης της Φ.Ε., των εκπροσώπων των Συλλόγων των εκπαιδευτικών και των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας Γονέων και γενικότερα των εκπροσώπων των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, με σκοπό να γίνονται βελτιωτικές ενέργειες, και ότι η τελική αποτίμηση του 8ωρου Ω.Π. θα γίνει με την πάροδο της τριετούς εφαρμογής του.

Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος Αρχοντούλα Σαββιδάκη
Ο Γ. Γραμματέας Αθανάσιος Κάμτσιος

Print Friendly, PDF & Email